BCX i Lova su kreirali jedinstvenu, savremenu, multifunkcionalnu mobilnu android i iOS aplikaciju i na taj način objedinili sve svoje usluge pod jednom aplikacijom i jednim brendom pod nazivom Lova. Više o Lova aplikaciji možete saznati na web stranici www.lova.ba

Preuzmite Lova Android i iOS (Apple) aplikaciju klikom na ikonice ispod:

                    

Istraživanje kripto mjenjačnica i berzi i njihovog uticaja na poslovni rast

Svjesni smo da živimo u digitalnoj eri gdje tehnologija napreduje iz dana u dan i to sve brže I brže. Ni finasije nisu “pošteđene” ove modernizacije, a kao dokaz za to imamo pojavu kriptovaluta. Tako su se pojavile berze kriptovaluta, platforme koje olakšavaju kupovinu, prodaju i trgovinu digitalnom imovinom, kao i kripto mjenjačnice koje omogućavaju da vršimo razmjenu kriptovaluta u FIAT  i obrnuto.

U ovom članku ulazimo u svijet kripto berzi i mjenjačnica i istražujemo kako preduzeća mogu iskoristiti ovaj potencijal za pokretanje rasta i inovacija.

1. Razumijevanje razmjene kriptovaluta

Berze kriptovaluta služe kao digitalna tržišta na kojima pojedinci i kompanije mogu trgovati raznim kriptovalutama, kao što su Bitcoin, Ethereum i mnoštvo drugih altcoina. Ove platforme omogućavaju korisnicima da pretvaraju jednu kriptovalutu u drugu ili trguju kriptovalutama za tradicionalne FIAT valute poput američkog dolara ili eura.

Što se tiče BiH, BCX je je za sada jedina registrovana platforma koja vam omogućava kako razmjenu kriptovaluta za druge kriptovalute, tako i razmjenu kriptovaluta u domaću KM valutu. Samim tim na platformi možete da kupujete i prodajete kriptovalute u zamjenu za novac. Nakon što se registujete potrebno je da kreirate imaćete pristup vašem KM i krito novčaniku sa dostupnih šest kriptovaluta. To znači da vam bilo ko i sa bilo kog mjesta može slati kriptovalute, a iste možete da pretvorite u KM i izvršite isplatu na vaš KM novčanik.

Postoje dvije osnovne vrste kripto berzi: centralizovane i decentralizovane. Centralizovane berze (CEX) vode kompanije treće strane i deluju kao posrednici između kupaca i prodavaca. Primjeri uključuju Coinbase, Binance i Kraken.

Decentralizovane berze (DEX), s druge strane, eliminišu posrednike i rade na blockchain tehnologiji, omogućavajući korisnicima da trguju direktno iz svojih novčanika. Uniswap i PancakeSwap su popularni primjeri DEX-a.

2. Korištenje razmjene kriptovaluta za poslovanje

Prihvatanje plaćanja kriptovalutama:

Preduzeća mogu proširiti svoju bazu klijenata prihvatanjem kriptovaluta kao oblika plaćanja. Ovo ne samo da privlači kupce koji su upoznati sa tehnologijom, već i otvara vrata međunarodnim tržištima bez potrebe za složenim rješenjima prekograničnog plaćanja. Brojne berze nude usluge trgovaca koje pojednostavljuju integraciju plaćanja kriptovalutama u postojeće poslovne modele.

U BiH plaćanje kriptovalutama je moguće korištenjem Lova aplikacije. Svi BCX korisnici mogu je preuzeti i logovati se sa istim pristupnim podacima kao i na BCX-u. Pored toga, aplikaciju možete koristiti i bez prethodnog logovanja na BCX te process registracije proći kroz samu aplikaciju.

Sve pogodnosti vezane za kriptovalute koje imate na BCX-u dostupne su I na Lova aplikaciji, s tim da vam Lova još nudi brojne mogućnosti kao što su pomenuto kripto plaćanje, kupovina različitih dopuna, vaučera i sl.

Prikupljanje sredstava kroz početne ponude kovanica (ICO) ili ponude sigurnosnih tokena (STOs):

Razmjene kriptovaluta su ključne u prikupljanju kapitala za startupove i nove projekte. Putem ICO-a ili STO-a, kompanije mogu izdavati tokene investitorima, omogućavajući im da učestvuju u uspjehu projekta. Ovi tokeni se kasnije mogu trgovati na raznim berzama, olakšavajući likvidnost i potencijalno podstičući rast projekta.

Programi lojalnosti i sistemi nagrađivanja:

Kriptovalute se mogu koristiti za kreiranje inovativnih programa lojalnosti i sistema nagrađivanja. Preduzeća mogu izdati vlastite tokene, koje kupci mogu zaraditi kupovinom i interakcijom. Ovi tokeni se zatim mogu trgovati na berzama ili otkupiti za proizvode i usluge, podstičući angažman kupaca i lojalnost brendu.

Globalna ekspanzija i ulazak na tržište:

Za kompanije koje žele da se šire globalno, berze kriptovaluta nude pojednostavljen i isplativ način za ulazak na nova tržišta. Prihvatanjem kriptovaluta, kompanije mogu zaobići tradicionalne bankarske barijere i pružiti besprijekorno iskustvo plaćanja korisnicima širom svijeta.

3. Izazovi i razmatranja

Iako su potencijalne prednosti korištenja mjenjačnica kriptovaluta za poslovanje obećavajuće, važno je pomenute i neko od povezane izazova:

Regulatorna nesigurnost:

Regulatorni pejzaž koji okružuje kriptovalute se razvija i značajno varira od jedne države do druge. Preduzeća se moraju snalaziti u složenim zahtjevima usklađenosti kako bi osigurala usklađenost sa zakonima i propisima.

U RS-u kriptovalute su uređene Zakonom o tržištu hartija od vrijednosti, a komisija za hartije od vrijednosti je u januaru ove godine izdala Pravilnik o evidenciji pružalaca usluga povezanih sa kriptovalutama gdje sva pravna lica iz ove branše mogu da podnesu zahtjev za upis u ovaj registar. Naša platforma se već nalazi u ovom registru što je potvrda da se naše poslovanje odvija u zakonskim okvirima.

Volatilnost:

Kriptovalute su poznate po promjenjivosti cijena. Preduzeća koja prihvataju kriptovalute kao plaćanje ili ih drže kao imovinu moraju biti spremna na potencijalne fluktuacije vrijednosti.

Edukacija:

Integracija kriptovaluta u poslovne operacije zahtijeva edukaciju kupaca i zaposlenika o njihovoj upotrebi i prednostima. Ovo može zahtijevati dodatne resurse i napore, ali je definitivno nešto na čemu se treba raditi u budućnosti ukoliko želimo razvijati ovu oblast.

Zaključak

Berze kriptovaluta su se pojavile kao moćni alati koji preduzećima nude nove mogućnosti za rast i inovacije. Od prihvatanja plaćanja kriptovalutama do širenja na globalna tržišta, potencijalne primjene kripto berzi su ogromne. Međutim, kompanije moraju pažljivo upravljati izazovima i razmatranjima vezanim za ovu tehnologiju u nastajanju.

Kako okruženje kriptovaluta nastavlja da se razvija, proaktivna i dobro informisana preduzeća imaju potencijal da iskoriste ove razmjene u svoju korist, podstičući uspjeh u digitalnoj ekonomiji i poslovni rast svojih preduzeća.

 


Štampa  
Image

Zakažite konsultacije