Često postavljena pitanja







BCX.ba je prva platforma u Bosni i Hercegovini za kupovinu, prodaju, razmjenu, trgovanje, pohranu i upravljanje vašom digitalnom imovinom.
BCX.ba je potpuna berzanska platforma koja našim klijentima nudi digitalne novčanike (wallets), te omogućuje trgovinu kriptovalutama, tokenima i pametnim ugovorima (smart contracts). Takođe naša platforma nudi mogućnost razmjene Vaše digitalne imovine za zvaničnu valutu u BiH, konvertibilnu marku.

BCX.ba je projekat kompanije Digital Asset Management d.o.o., registrovanoj za obavljanje posredovanja u trgovini te upravljanju informacijama i bazama podataka.

Kriptovalute, tokeni i pametni ugovori nisu nelegalni u BiH, odnosno digitalna imovina se tretira kao i bilo kakva druga imovina koja ima određenu vrijednost, te je čuvanje, razmjena i trgovina istom tretirana u skladu sa postojećom Zakonskom regulativom u BiH.

Registracijom Vašeg korisničkog naloga na našoj platformi, ulazite u ugovorni i regulisani pravni odnos sa našom kompanijom. Detalji, uslovi, prava i obaveze po odnosu Vas kao klijenta i naše kompanije kao pružaoca usluga, su definisani u dokumentu u „Uslovi korištenja“.

U kreiranju BCX.ba platforme koristili smo najmoderniji dizajn i tehnologiju izrade web aplikacija. Pri implementaciji sigurnosnih mjera vodili smo se imperativom da maksimalno zaštitimo digitalnu imovinu naših klijenata, koju čuvamo i kojom upravljamo putem naše platforme.

Imamo nekoliko nivoa zaštite sistema i izvršavanja transakcija koje obezbjeđuju neautorizovani pristup, ali zaštita samog korisničkog računa je obaveza svakog klijenta.

Ako vam je neophodno više informacija o sigurnosnim mjerama, obratite nam se na info@bcx.ba

Kao pravno lice u Bosni i Hercegovini u obavezi smo da sve zakone koji se tiču našeg poslovanja, kao i zakone koji štite naše klijente, primjenjujemo u potpunosti. S tim u vezi, vaši podaci se koriste isključivo u skladu sa detaljima navedenim u dokumentu “Politika privatnosti”.

Kliknite ovdje za formular za registraciju. Potrebno je da unesete vaše korisničko ime te vaše osnovne lične podatke. Link za potvrdu vaše e-mail adrese će vam biti poslati na uneseni e-mail, nakon čega je potrebno je da kliknete link koji ste dobili kako bi izvršili potvrdu.

BCX.ba podržava registraciju pravnih lica, te omogućuje firmama poslovanje sa digitalnom imovinom na isti način kao i za fizička lica. Iz tehničkih i pravnih razloga opcija neće biti dostupna odmah, nego će biti dodata naknadno, o čemu ćemo obavijestiti korisnike putem web stranice i društvenih mreža. Za dodatna pitanja na ovu temu, možete nas kontaktirati na info@bcx.ba.

Postavite jaku lozinku.
Lozinka mora biti jedinstvena. Nemojte upotrebljavati jednostavne riječi, datume nazive itd.

Postavite lozinku za transakcije.
Lozinka za transakcije je posebna lozinka (slično kao PIN kod) koja daje dodatan nivo sigurnosti pri kreiranju odlaznih transakcija. Isplata sa računa nije moguća bez unosa lozinke za transakcije.

Omogućite 2FA provjeru autentičnosti
Veoma bitan zaštitni faktor Vašeg računa. 2FA autentifikacija je dodatan nivo sigurnosti koji traži nezavisan PIN kod sa vašeg drugog uređaja (npr. Mobilnog telefona). U slučaju da bilo ko otkrije Vašu lozinku, jednostavno je ne bi mogao iskoristiti bez pristupa Vašem telefonu

Stavke na koje morate obratiti pažnju zbog sigurnosti vašeg računa.
-Redovno provjeravajte Vaš uređaj sa kojeg pristupate platformi na viruse i zlonamjerne aplikacije.
-Ne koristite nepoznate WIFI mreže, npr. restorani, igraonice, kafići i ostali otvoreni WIFI signali.
-Nemojte koristiti istu lozinku na više lokacija.
-Nemojte otkrivati vašu lozinku nikome.
-Aktivirajte 2FA.
-Email treba biti isključivo u Vašem vlasništvu, bez drugih korisnika. Zaštićen takođe jakom šifrom.
-Ne otvarajte nepoznati sadržaj na mailu.
-Provjerite porijeklo svakog maila.
-Ne ostavljajte svoje podatke na nepoznatim web lokacijama.



VAŠA SIGURNOST NAM JE NA PRVOM MJESTU!

Aktivacija 2FA autentičnosti:
-instalirajte “Google Autentifikator” ili kompatibilnu 2FA aplikaciju
-omogućite 2FA na korisničkom računu
-podešavanja > 2FA > omogući 2FA
-skenirajte QR code putem aplikacije “Google Autentifikator” I unesite dobijeni kod
-pri kreiranju transakcija koristite PIN kod koji vam prikazuje aplikacija

Ako Vam se desi da ste zaboravili lozinku ili da je iz nekog razloga netačna, potrebno je da poništite lozinku, te da aktivirate novu.
-ispod polja za registraciju odaberite opciju „Zaboravili ste lozinku? “
-unesite e-mail i pošaljite zahtjev za resetovanje lozinke
-u roku od nekoliko sekundi, dobićete mail za resetovanje lozinke
-unesite novu lozinku

U slučaju da ste izgubili ili resetovali Vaš mobilni 2FA uređaj, potrebno je da se obratite našoj tehničkoj podršci putem tiketa da bi vam resetovali 2FA aktivaciju.

-Provjerite da li Vam je vremenska zona na mobitelu ili računaru jednaka.
-Aplikacija za autentifikaciju mora biti ista, kao aplikacija korištena za postavljanje 2FA.

Prije nego što počnete sa kupovinom / prodajom digitalne imovine potrebno je da uradite sledeće verifikacije:
-email
-mobilni telefon
-identitet (lična karta, mjesto prebivališta i autentifikacija)
-banka i bankovni račun
-informacije o izvoru prihoda i investicijama

Zbog Vaše sigurnosti, kao i zbog pravne regulative, obavezni smo da verifikujemo o sve navedene informacije o korisnicima.

Nakon verifikacije Vašeg računa bićete u mogućnosti da prenesete sredstva na Vaš KM novčanik.
Idite na tab Novčanik – BAM – Uplata . Unesite iznos za uplatu i dobićete instrukcije kako da popunite nalog za uplatu. Popunite nalog identično kao u prikazanom primjeru te obavezno unesite vaše ime i prezime i poziv na broj. Nakon što primimo uplatu, odobrićemo Vaš račun za uplaćeni iznos.

Sve uplate i isplate vršiće se putem komercijalne banke ili pošte po izdatom nalogu za uplatu ili isplatu novca. Gotovinske transakcije (uplate i isplate) nisu moguće.

Za uplatu na vaše digitalne novčanike idite na tab Novčanici – odaberite željeni novčanik – Uplata. Kopirajte Vašu adresu novčanika ili uslikajte prikazani QR kod, te izvršite uplatu na navedenu adresu. Iznos uplate će vam biti odobren na vaš račun nakon potvrde određenog broja transakcija na mreži. Vrijeme potrebno za potvrdu transakcije zavisi od vrste kripto valute koju prenosite. Transakciju možete da pratite putem TXID linka na tabu Transakcije – Kripto Transakcije. Transakcije koje su nepotvrđene su označene CRVENOM bojom, koje su trenutno u statusu potvrđivanja su označene NARANDŽASTOM bojom, a potvrđene transakcije su označene ZELENOM bojom.

Za razmjenu valuta idite na tab Mjenjačnica, odaberite valutu i iznos koju želite da zamijenite i željenu valutu. Dobićete obračun iznosa i provizije koju plaćate. Nakon unosa lozinke za tranaskcijeu i potvrdu, nalog će biti izvršen odmah.

Valute koje su dostupne na platformi :
Bitcoin (BTC), Litecoin (LTC), Ethereum (ETH), Bitcoin Cach (BCH), Zcash (ZEC) i Monero (XMR).

U zavisnosti od zahtjeva na tržištu, dodavaćemo dodatne valute, o čemu ćemo vas obavijestiti putem web sajta i društvenih mreža.

Cijene na našoj platformi su standardni index prosječnog svjetskog tržišta, odnosno informacije o cijenama pojedine valute se kreiraju na osnovu kursa EUR na stranici coinmarketcap.com te konvertuju u KM po zvaničnom prosječnom kursu 1.95583

Za isplatu KM sa vašeg BAM računa idite na tab Novčanici – BAM – Isplata. Unesite željeni iznos, odaberite bankovni račun na koji vršite isplatu, te unesite šifru i 2FA autorizaciju. Nakon procesiranja vašeg naloga za isplatu dobićete potvrdu i vaš nalog će biti izvršen te sredstva isplaćena na Vaš bankovni račun.

Za isplatu sa vaših digitalnih novčanika idite na tab Novčanici – odaberite željeni novčanik – Isplata. Unesite željeni iznos, te unesite šifru i 2FA autorizaciju. Vaš nalog će biti odmah izvršen. Transakciju možete da pratite putem TXID linka na tabu Transakcije – Kripto Transakcije

Tabelarni prikaz provizija možete pogledati na linku.

Za promjenu verifikovanih podataka (dokument, adresa, broj telefona itd.), postavite tiket za podršku, pa ćemo vas kontaktirati za dalje instrukcije.

Da verifikujete vaš broj mobilnog telefona, kliknite na polje „pošalji kod za verifikaciju“. Nakon toga će vam se otvoriti forma na kojoj trebate da unesete 6-cifreni kod koji ćete dobiti na telefon putem SMS poruke.

VIP program trenutno nije aktivan, a namjenjen je za članove koji imaju veći volumen transakcija, te imaju pogodnosti prije svega u visinama provizija na mjenjačnici i berzi. O visinama pragova za ulazak u VIP program ćemo naknadno obavjestiti sve klijente kada program bude aktiviran.

Verifikacija dokumenata se radi ručno od strane naših administratora, te je za provjeru dokumenata potrebno određeno vrijeme. Generalno, sve verifikacije se obrađuju isti dan. Kako bi ubrzali verifikaciju, molimo vas da striktno pratite uputstva i šaljete dokumente koji su visoke rezolucije, jasni i čitljivi.

Sistem automatski šalje obavjest putem e-maila kada vam se uplata odobri, odnosno isplati na vaš račun. Rok u kojem sredstva legnu na vaš račun zavisi od vremena isplate i banke u kojoj imate račun. U pravilu, sve uplate izvršene do 14h radnim danom budu na vašem računu isti dan, odnosno najkasnije naredni radni dan. U slučaju naloga za isplatu nakon 14h, u pravilu budu isplaćene naredni radni dan. U slučaju da je vaš račun u istoj banci kao i naš (Sparkasse banka) u toku radnog vremena, novac je na vašem računu u roku od 30 minuta.

Da bismo verifikovali vaš bankovni račun, dokument koji prilažete mora da sadrži vaše ime i prezime i broj vašeg transakcijskog računa. Molimo vas da ne šaljete izvode za kreditne kartice, partije računa u banci i slično. Transakcijski račun u domaćim bankama obavezno ima 16 cifara.

U skladu sa GDPR pravilima, Vaš račun je moguće obrisati, odnosno deaktivirati u bilo kom momentu. Za deaktivaciju je potrebno da postavite tiket u kategoriji REGISTRACIJA, sa zahtjevom za brisanje vašeg naloga, u kojem možete takođe da navedete i razlog. Po vašem zahtjevu, vaš nalog će biti deaktiviran, a svi lični podaci koje nismo obavezni da čuvamo će biti obrisani. Podatke koje smo u obavezi da čuvamo u skladu sa drugim zakonskim aktima, a koji se tiču vaših transakcija, će i dalje ostati pohranjeni u našoj bazi podataka.

Transakciona lozinka je dodatna lozinka koja se koristi za transakcije, i različita je od lozinke koju koristite za prijavu u sistem. Namjena joj je da se sa njom autorizuje svaka transakcija bez obzira na status vaše prijave u sistem. Na primjer pri autorizaciji plaćanja na POS terminalu, vaša mobilna aplikacija je non-stop ulogovana putem API pristupa, ali je opet neophodno da se svaka pojedinačna transakcija autorizuje. Prije vršenja bilo kakve transakcije, neophodno je da postavite vašu transakcionu lozinku u panelu PODEŠAVANJA/TRANSAKCIONA LOZINKA. U slučaju da ste zaboravili vašu transakcionu lozinku, možete je resetovati na istom panelu, ili poslati tiket za podršku da vam je administratori resetuju.

2FA, odnosno dvo-faktorska autentifikacija, je poseban oblik dodatne autentifikacije za koju je neophodno imati dodatni uređaj koji generiše jednokratni šestocifreni kod (OTP-one time password). BCX koristi google 2FA platformu, odnosno za korištenje 2FA koda možete da koristite bilo koju aplikaciju koja radi na google API-ju. Najčešće korištene aplikacije za mobilne telefone su „Authy“ i „Google Authentificator“ koje možete da pronađete na Play Storeu (Andriod) ili AppStoreu (Apple). Kada aktivirate 2FA na vašem mobilnom uređaju, vaš uređaj će generisati novi 6-cifreni kod svakih 30 sekundi. Na BCX platformi, za svaku isplatu kripto imovine OBAVEZNO je koristiti 2FA kod. Ovo je dodatna mjera sigurnosti koja omogućava da niko, bez obzira čak i da sazna i vašu šifru za prijavu na sistem i transakcijsku šifru, ne može da isplati vašu kripto-imovinu bez pristupa vašem mobilnom uređaju. Dodatno, 2FA kod se mijenja svakih 30 sekundi, tako da bez trenutnog pristupa uređaju nije moguće napraviti isplatu. Konkretno, korištenje 2FA onemogućava zloupotrebu od treće strane i omogućava korisnicima sigurnu pohranu i uptorebu kripto imovine.